انواع سقف شیبدار مناسب ویلا

نحوه نصب شینگل با کیفیت

امروز میخواهیم برای شما بگوییم که نحوه نصب شینگل با کیفیت به چه شکل است پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

شینگل با توجه به زیرسازی چوبی دارای نصب متفاوتی نسبت به سقفهای شیبدار دیگری از جمله تایلهای سنگ ریزه ایی دکرا ، تاپ تایل ، king stone ، مترو تایل و غیره میباشد . سقف شیبدار شینگل شامل تخته osb3 ، چوب نراد روسی یولید و عایق رطوبتی ( بخار بند ) برزنتی میباشد .

مراحل اول نصب شینگل

برای نصب شینگل بعد از اجرای اسکلت اصلی سقف شیبدار با پروفیل آهنی یا در سازه های پیش ساخته مانند lsf با ورقهای آلومینیومی یا گالوانیزه ، چوبهای نراد را عمود به پروفیلهای سازه اصلی پیچ میکنیم سپس تخته چوبهای osb3  را به نرادها با میخهای 5 سانتی متصل میکنیم .

نکته : در ساختمانهایی که با سازه های چوبی اجرا می شوند با توجه به سازه سقف شیبدار که از چوب میباشد و از چوب osb3 یا playwood استفاده میشود دیگر نیاز به  نصب نراد و  osb  نداریم و از همان زیرسازی اصلی اسکلت ساختمان استفاده میکنیم ، در ساختمانهای چوبی یکی از بهترین آیتمها جهت سقف شیبدار نصب شینگل میباشد .

مرحله دوم نصب شینگل

در مرحله دوم برای نصب شینگل بعد از اجرای osb3 عایق برزنتی را پهن کرده و به صورتی که عایق کاملا صاف و بدون چرودگی با میخهای ریز در گوشه های عایق به چوب osb3 متصل می شود .

در انتها ، شیتهای شینگل را از بسنه بندی خارج کرده نایلکس پشت شیتهای شینگل را کنده و ابتدا از قسمت انتهایی سقف شیبدار ردیف اول شینگل را بر عکس یعنی نوار مشکی رنگ در انتهای سقف شیبدار قرار می گیرد با میخهای مخصوص شینگل به سایز 1 اینچ (2.5 سانت) به osb3 متصل میشود و در ردیفهای بعدی نوار مشکی در بالا قرار می گیرد و با توجه به طرح شینگل (لانه ذنبوری ، دولایه ، لمینت ، کمبریج ) شیتهای شینگل طوری روی هم قرار میگیرند که به طرح مورد نطر برسیم .

نکته : تمامی میخهای ردیف دوم به بعد در نوار مشکی میبایست در یک راستا و هر شیت توسط سه میخ به چوب osb3 زیر خود متصل شود .

در پایان کار مراحل نصب شینگل برای آبندی بهتر از فلاشینگهای U شکل به سایز 5 سانتیمتر در کناره ها و 2 سانتیمتر در کف فلاشینگ استفاده می شود بدین صورت که در انتهای سقف شیبدار با فلاشینگها U شکل ، ضخامت عایق و چوب osb3 پوشیده می شود و مانع از نفوذ آب به زیر شینگل و خم شدن آبچکان شینگل می شود .

نحوه نصب شینگل با کیفیت
نحوه نصب شینگل با کیفیت

چگونگی اجرای شینگل

همان طور که می دانید شینگل های btm به صورت چند لایه هستند پس اگر از دسته شینگل های چند لایه استفاده می کنید باید لایه ها هنگام نصب به صورت جداگانه اجرا شوند، شینگل اولی را باید به بقیه پوشش ها و یا به پوشش های بالایی نصب کنید و این کار تا آخر ادامه خواهد داشت.
نصب شینگل را به افراد متخصص در این باره بسپارید زیرا جزیئاتی در اجرای لبه ها و نوار ها و چگونگی قرار دادن و فاصله ها وجود دارد که باعث بالا رفتن عمر شینگل شما و بسته شدن راه های رطوبت برای تمام عمر ساختمان شما خواهد شد.در این مقاله شما را با تمامی مراحل نحوه نصب شینگل با کیفیت آشنا کردیم تا مقاله ی بعد خدانگهدار.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *