سقف اندوویلا

پوشش آندوویلا در سقف های شیبدار

   پوشش سقف آندوویلا

 

سقف شینگل
اندوویلا پوشش شیبدار

آندوویلا به علت داشتن جلوه ای همانند سفال یا شینگل دارای وزن بسیار سبکتری است. کاملا ضد آب و رطوبت و در شرایط جوی بسیار مرطوب کارآمد است.

این پوشش ایده آل برای همه نوع بام شیبدار ایوان گرفته تا سایبان، سردرب، آلاچیق و انواع ساختمانهای ویلایی مورد استفاده قرار میگیرد.

مشخصات فیزیکی آندوویلا : طول : 106 سانتی متر عرض : 40 سانتی متر ضخامت : 3 میلی متر وزن هر ورق : 1.27 کیلوگرم پوشش هر ورق : 0.312 مترمربع

 

مزایای پوشش آندوویلا در سقف های شیبدار

1.جریان دائمی هوا: شکل هندسی آندوویلا ، جریان ورود و خروج هوا را ممکن می سازد. بنابراین ضمن تهویه طبیعی از رطوبت و عرق کردن سقف در داخل فضای سالن یا منزل جلوگیری می کند. فضای آزاد بین تیزه و تایل ها و کناره سقف برای تهویه در هر متر، معادل 85 سانتیمتر مربع است.

2.وزن سبک: ورق های آندوویلا با وزن سبک معادل 4 کیلوگرم در هر مترمربع امکان نصب آسان، جلوگیری از زیان های سقف های سنگین مخصوصا در شرایط زلزله را به همراه دارد.

3.نصب آسان: میخ کوبی بدون زحمت میخ های گالوانیزه ویژه با کلاهک و واشر یکپارچه از نشت آب باران و برف جلوگیری می کند.

4.طیف رنگی متنوع و تونالیته: مشخصه دیگر آندوویلا علاوه بر جلوه زیبای آن، رنگ تونالیته خاص آن است که هر قطعه از طیف رنگ خاصی برخوردار است و کنار هم قرار گرفتن آنها چهره زیبا و طبیعی به سقف می دهد.

معایب آندوویلا

1.باتوجه به اینکه کارخانه مادر این متریال سقفی در کشور فرانسه قراردارد این جنس به منظور استفاده در آب و هوای مرطوب طراحی گردیده است و استفاده از آن در مناطق سرد و خشک – گرم و خشک و مناطق کوهستانی کشور به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود و در صورت استفاده بعد از گذشت 4 – 5 سال از اجرا الیاف قیری موجود در آندوویلا بشدت خشک و شکننده میشود و در صورت شکست آب بندی سقف دچار مشکل خواهد شد.

2.به دلیل نوع بافت سطحی موجود در آندوویلا جذب گرد و غبار در این نوع پوشش بسیار زیاد میباشد که همین موضوع سبب کثیف و کدر دیده شدن کار میشود.

3.ضمنا به دلیل بافت نرم موجود در آندوویلا راه رفتن بر روی سطح سقف موجب شکسته و پاره شدن سقف خواهد شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *