سقف های چوبی

معرفی و مشخصات انواع شینگل

در این مقاله میخواهیم برای شما معرفی و مشخصات انواع شینگل را بیان کنیم تا بهتر با نوع آن ها آشنا شوید

موارد دیگری که در انتخاب انواع شینگل و سقف می تواند موثر باشد بهینه بودن از نظر انرژی و دوام این سقف ها می باشد که در اولویت هر یک از صاحبان خانه و مصرف کنندگان پوشش بام وجود دارد. یکی از مهمترین عوامل نیز تهیه مصالح سقف شیبدار از نماینده رسمی و اصلی آن خدمات در ایران و شناسنامه دار بودن مصالح ارائه شده می باشد.

در لیست زیر برای شما انواع شینگل را نام میبریم

شینگل آسفالتی
شینگل فایبرگلس
شینگل سفالی
تایل متالی
تایل چوبی
تایل سنگی

شینگل آسفالتی


شینگل آسفالتی از بقیه انواع شینگل موجود در بازار محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. برخی از ویژگی های این نوع شینگل که باعث عمومیت بیشتر در بین مردم شده است عبارتند از:

مزایای شینگل آسفالتی


نصب و خرید این نوع شنیگل آسانتر و ارزانتر می باشد.
طول عمر شینگل آسفالتی بین 20 تا 25 سال می باشد.
از نظر نگه داری انرژی بسیار مستحکم می باشد و باعث می شوند که هزینه ی مصرف انرژی شما نیز کاهش پیدا کند.
نصب شینگل آسفالتی بسیار آسان است به طوری که مردم خودشان می توانند سقف خانه خود را نصب کنند.
شینگل آسفالتی در رنگ های بسیار متنوع و طرحای فراوان موجود است که بعضی از آنها حتی حالت طرح چوب نیز دارند.

شینگل فیبرگلاس

یکی از انواع شینگل های آسفالتی که در بین صاحبان خانه و مصرف کنندگان عمومیت دارد، شینگل فایبرگلس می باشد. این مدل شینگل شامل کفی فایبرگلس می باشد و لایه ضد آب در کف آن با رزین نصب شده است. آسفالتی که با مواد معدنی ترکیب شده است و به صورت یک لایه بر روی آن آمده است که این شینگل را ساخته است. این لایه فایبر گلاس اضافه باعث ایجاد 2 خاصیت بی نظیر در این مدل شینگل شده است.

شینگل سفالی

شینگل سفالی از نظر زیبای و ظاهر یکی از جذاب ترین انواع شنیگل موجود در بازار می باشد. خانه های مدیترانه ای و ویلا های واقع شده در این منطقه و خانه های اسپانیایی معمولا ازشینگل سفالی برای پوشش بام های خود استفاده می نمایند.

شینگل آهنی

شینگل آهنی یکی دیگر از انواع شینگل است که تایل متالی معمولا از مس، آلمینیوم، قلع یا روی ساخته می شود و مصرف خیلی خاصی دارند. این تایل های متالی برای سقف های با شیب بسیار زیاد و یا سقف های صاف مورد استفاده قرار می گیرند و از این رو در بین سایر مدل های پوشش بام متداول نمی باشند.

شینگل چوبی

قبل از به وجود آمدن شینگل آسفالتی، شینگل چوبی استفاده می شد. شینگل چوبی مستحکم و مقاوم در برابر اتلاف انرژی می باشد. شینگل چوبی معمولا از درخت کاج، درخت صدر قرمز و یا سایپرس ساخته می شود. تایل چوبی می تواند در قسمت پایین آن ضخیمتر و بعد باریک شود.شینگل چوبی یکی از پر استفاده ترین انواع شینگل است

معرفی و مشخصات انواع شینگل
معرفی و مشخصات انواع شینگل

شینگل سنگی

شینگل های سنگی که از صخره و سنگ های طبیعی ساخته شده اند، از دل معادن، استخراج، بریده و شکل های یکسان به آنها داده شده است. همانطور که قابل انتظار است، تایل های ساخته شده از صخره بسیار زیاد مستحکم هستند و در مقابل آب و هوای بسیار نامناسب، بسیار مستحکم می باشند. تایل های سنگی در رنگ های متفاوت از قبیل: سبز، سیاه، طوسی و قرمز موجود می باشند.

خب در این مقاله با عنوان معرفی و مشخصات انواع شینگل سعی کردیم تمام انواع شینگل را به شما معرفی کنیم امیدوارم که برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *