طراحی سقف شیبدار

درباره طراحی سقف شیبدار در این مقاله با ما همراه باشید . سقف شیبدار دارای طراحی بسیار مدرن و متفاوت است.پوشش بام های سقف شیبدار از گذشته تا امروز پیشرفت زیادی کرده است . از برگه های چوبی و گالوانیزه و نی بامبو تا کمی قبل تر که به سفال برای پوشش سقف شیبدار رسید و فن آوری اخیر که آندوویلا و شینگل را شامل می باشد.

قابلیت نصب سریع سقف شیبدار


سقف‌های شیبدار جزو معدود سقف‌هایی هستند که از لحاظ نصب و اجرا، سریع قابل انجام هستند. نصب سقف ساختمان می‌تواند زمان، هزینه و انرژی زیادی از پیمانکار بگیرد درحالی‌که سقف‌های شیبدار با ورود خود به دنیای ساخت و ساز این اقدام را بسیار راحت‌تر کرده‌اند!

شاید مهم‌ترین عامل محبوبیت این نوع سقف‌ها بعد از ظاهر منحصربه‌فرد آن‌ها، همین پروسه سریع نصب باشد. اما علاوه بر نصب آسان دیگر دلایل استفاده روزافزون از این سقف‌ها چیست؟

طراحی سقف شیبدار
طراحی سقف شیبدار

زمان پایین اجرای این سقف‌ها تنها موردی نیست که باعث محبوبیت سقف‌های شیبدار شده است؛ بلکه موارد دیگری نظیر وزن کم، پرت کم مصالح و همچنین سازگاری آن‌ها با شرایط جوی اکثر اقلیم‌ها باعث شده است تا مالکان به استفاده از این نوع سقف تمایل بیشتری نشان دهند.

بهترین انتخاب برای سقف

سقف شیبدار مدرن طرح های ساده ای دارد که در سالهای اخیر رواج بیشتری پیدا کرده است , اگر به دنبال طراحی های به روز و ساده و در عین حال مدرن و زیبا هستید با ما همراه باشید ما

در این مقاله به بررسی زیبایی و استفاده بهتر از سقف های مدرن و همچنین مزایای این نوع سقف ها پرداخته ایم.
با توجه به قدرت انعطاف پذیری، تنوع طرح، امنیت بالا و مقاومت بالا در مقابل عوامل طبیعی همانند باد، باران و طوفان پوشش سقف شینگل بهترین انتخاب برای سقف شیبدار ساختمان شما می باشد.

سقف شیبدار
سقف شیبدار

هدف اصلی اجرای سقف ، محافظت در برابر آب و هوا است. اما همچنین در نمای کلی و سبک کل خانه ، راندمان انرژی و دوام نیز نقش بسیار زیادی دارد. در نتیجه انتخاب طراحی سقف مناسب یک موضوع بسیار مهم است.
انتخاب سقف صاف و شیبدار علاوه بر زیبایی و چشم نوازی، عواملی وجود دارند که بر روی این انتخاب تاثیرگذار خواهند بود از جمله: آب و هوا، میزان بودجه، علایق شخصی و بناهای اطراف سازه.

در این عصر ساختن خانه ها با سقف های صاف ارزان تر می باشد در حالی که سقف شیبدار مزایای بسیار متفاوت تری را برای صاحبان خود دارند و این مزایا به مرور زمان بیشتر هم می گردد.

مزایای سقف شیبدار


یکی از مزایای سقف های شیبدار ، توانایی آنها در تهیه سقف هایی با ارتفاع بالاتر و پنجره هایی درامتداد قسمت بالای سقف است.

این امر باعث می شود نور طبیعی بیشتری وارد فضا شود ، نما پیشرفته تر و پر حجم تر به نظر برسد.
طراحی سقف شیبدار سازه زیر،خانه را کاملا منطبق بر سبک مدرن نموده است.

همچنین طراحی سقف شیبدار جلوی خانه، باعث میشود که بیشترین نور طبیعی ممکن، به داخل خانه وارد شود.

علایق شخصی در انتخاب سقف

یکی از مهمترین فاکتورهایی که می تواند در انتخاب سقف شیبدار سازه تاثیر گذار باشد، در حقیقت علایق و سلایق شخصی می باشد. اگر شما تمایل به انتخاب سقفی با طراحی خاصی هستید ممکن است که این تمایل شما بر روی سایر عوامل نیز تاثیر گذار باشد
شیب سقف های شیبدار را می توان به گونه ای طراحی کرد که از تابش مستقیم خورشید در تابستان جلوگیری کند ولی اجازه می دهد در زمستان خانه ی گرمی داشته باشیم.
همانطور که از نام آن پیداست سقف های شیبدار آب را به یک طرف می ریزند و توانایی جمع آوری آسان و ذخیره و تخلیه آب باران را دارا می باشند. فواید خوبی دارد.

سقف شیبدار شیروانی

سقف شیبدار شیروانی به مدت طولانی بخشی از تاریخ معماری سنتی بوده است , برای افراد مبتدی طراحی سقف های شیروانی یک امر ساده است .

سقف شیبدار شیروانی
سقف شیبدار شیروانی

این سقف شیبدار تمام ویژگی های مدرن بودن از جمله پشت بام های زیر زمینی , زیبایی شناسی های مختلف و … را به خود اختصاص می دهد.

طراحی سقف شیبدار شیروانی به گونه ای است که سطح کف قابل استفاده , و نور روزانه طبیعی که وارد فضا می شود افزایش یابد.

قاب بندی و عایق کاری در سقف شیروانی معمولاً از یک یا چند تیرچه شیبدار یا خرپای چوبی پیش ساخته تشکیل شده است.

روش های بسیاری برای عایق کاری سقف شیبدار شیروانی وجود دارد. که در بیشتر موارد از خرپای چوبی پیش ساخته استفاده میشود.

شینگل متداول ترین سقف شیبدار

شینگل یکی از متداول‌ترین و پرمصر‌ف‌ترین پوشش‌های سقف‌های شیبدار است.

این پوشش از مشتقات نفت ، سیلیس و لایه‌های گوناگون تشکیل شده است.
در طراحی آن به نکاتی مانند ایزولاسیون در مقابل تغییرات دما ، انعکاس نور خورشید، انعطاف‌ پذیری در برابر ضربه و همچنین مقاومت در مقابل وزش بادهای شدید و شکل‌ گیری به فرم‌های گوناگون سطوح شیب‌دار و دلخواه توجه ویژه شده است.

شینگل نوعی پوشش بام شیبدار است که با لایه فایبرگلاس بعنوان پایداری دهنده و اشباع شده توسط نوعی قیر با کیفیت بالا تولید شده است و با دانه های معدنی و با رنگهای گوناگون پوشانده میشود.

اجرای سقف شیبدار
اجرای سقف شیبدار


اجرای سقف شیبدار با سفال

متریال مورد استفاده برای اجرای سقف شیبدار متعدد هستند.
برخی از آنان در لیست زیر آمده است.

سفال بام
آندولین
آندوویلا
ورق گالوانیزه ساده
ورق گالوانیزه طرح سفال
تایل گالوانیزه طرح سفال
و …

از بین انواع مختلف متریال های مورد استفاده در سقف های شیروانی سفال از ویژگی های بهتری برخوردار است.
با در نظر گرفتن همپوشانی تایل ها ۱۴ عدد از آن برای پوشش یک متر مربع از سقف مورد نیاز است.
اکثر مهندسین و دست اندرکاران سقف های شیبدار، سفالبام را پیشنهاد می کنند.
و بر این باورند که بهترین نوع پوشش برای این گونه سقفها می باشد.
ممکن است شما نیز مانند برخی از افراد تصور کنید سقف‌ شیبدار تنها در مناطق شمالی کاربرد دارند؛ درحالی که در هر منطقه و اقلیمی می‌توانید از این سقف‌ها برای سر درب‌های خود،

ساختمان‌های ویلایی و همچنین آلاچیق‌ها استفاده کنید . شما حتی برای ساختمان‌های مسکونی نیز امکان نصب سقف شیبدار را خواهید داشت؛ این سقف‌ها با توجه به شیبی که دارند مانع از جمع شدن آب باران بر روی سقف می‌شوند؛ بنابراین برای مناطق پرباران گزینه بسیار مناسبی

به نظر می‌آیند. اگر قصد دارید فضای داخلی ویلای خود را با آلاچیق زیباتر کنید، می‌توانید با انتخاب این سقف‌ها برای آلاچیق فضاسازی زیبایی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *