سقف شیبدار شینگل چیست ؟

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که سقف شیبدار شینگل چیست ؟ سقف شیبدار شینگل را میتوان یک نوع سبک از سبکهای بومی برای سقفهای شیبدار شینگل در امریکا دانست که به معنی لوح های تخته ای روی یک زیر سازی چوبی میباشد ، که با مرور زمان ترکیب شینگل عوض شده و در حال حاضر از قیرهای پرداخت شده ۹۰ -۱۵ و قیرهای معدنی گیلسونایت و الیاف طبیعی و سنگ ریزه های رنگی طبیعی در طرح ها و رنگهای متوع تولید می گردد .

دلایل استفاده از سقف شیبدار شینگل در امریکا

سقف شیبدار شینگل به علت مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل طبیعی مخصوصا باد در امریکا و کانادا بسیار استفاده می گردد ، مقاومت شینگل در برابر باد حدود ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت میباشد و به علت وجود قیر های معدنی گیلسونایت مقاومت بسار خوبی در برابر مناطق گرم نیز دارد و با وجود قیر ۹۰-۱۵ در برابر سرما مقاومت خوبی از خود نشان میدهد ، با این توضیحات می توان متوجه شد که سقف شیبدار شینگل تنها سقفی است که در برابر هر نوع آب و هوایی مقاوم میباشد .

سقف شیبدار شینگل چیست ؟
سقف شیبدار شینگل چیست ؟

مشخصات سقف شینگل:

سقف شیبدار شینگل به صورت شیت هایی یک متر در ۳۲ سانت میباشد که هر ۲۲ شیت در یک پک قرار میگیرد و ۳ متر مربع پوشش کامل شامل اورلب هم میشود میدهد . هر ۲۲ شیت که در یک پک هست را اصطلاحا یک بندیل می گویند هر ۴۵ بندیل ۱۳۵ متر مربع پوشش میدهد که یک پالت را تشکیل میدهد .
سقف شیبدار شینگل دارای رنگ بندی متنوع توسط سنگ ریزه های آن میباشد و معمولا هر شیت شینگل داری دو نوع رنگ میباشد که حاشیه بالای آن سنگ ریزه مشکی و مابقی شیت رنگ اصلی شینگل میباشد این حاشیه مشکی باعث بوجود امدن حالت سایه روشن و سه بعدی شدن سقف از منظر بیننده میشود .

انواع شینگل:

شینگلهای وارداتی به ایران با توجه به در خواست عموم مشتریان اکثرا در دو طرح سقف شیبدار شینگل لانه زنبوری و سقف شیبدار شینگل دولایه به نام کمبریج موجود میباشد شیگل لانه زنبوری ساخت دو کشور کره و ترکیه میباشد و به نام پازل یا چند ضلعی هم نامیده می شود و شینگل دو لایه ساخت کشور امریکا میباشد که به نام کمبریج وارد می شود .هر دو طرح در رنگ بندیهای مختلف بنا به سلیقه مشتریان وارد می شود .


خرید انواع شینگل و مزایای آن

در قسمت قبل سقف‌های شینگل و کاربرد آن‌ها را بررسی کردیم. همان‌طور که دریافتید پروسه نصب سقف شیبدار با کمک این پوشش اقدام پیچیده‌ای نخواهد بود. اما وزن کم این پوشش تنها مزیت آن نیست و می‌توان به موارد دیگری اشاره کرد. برخی دیگر از مزیت‌های خرید شینگل عبارتنداز:

بهترین گزینه برای صرفه جویی انرژی در تابستان و زمستان هستند چراکه عایق حرارتی آن‌ها بسیار بالاست.
تنوع گسترده‌ای که انواع شینگل دارند و از لحاظ زیبایی ظاهری می‌توانند ساختمان را منحصربه‌فرد کنند.
با محیط زیست سازگار هستند.
رنگ آن‌ها ثابت است و بر اثر تابش نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی‌شوند.
با توجه به فرمولاسیون یکسانی که در ساخت آن‌ها استفاده شده است، دارای رنگی یکنواخت و یکپارچه هستند.
در مقابل وزش باد و همچنین بارش باران و رطوبت مقاومت بالایی از خود به نمایش می‌گذارند.
قیمت مناسبی دارند و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

سقف شیبدار شینگل
سقف شیبدار شینگل

انتخاب سقف مناسب

پوشش‌های متعددی برای سقف‌های شیبدار وجود دارد که هر یک با توجه به ویژگی‌ها و معایب خود، هزینه‌های متفاوتی نیز دارند. به عنوان مثال ورق‌های آندولین و آندوویلا جزو پوشش‌هایی هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید یک سقف شیبدار ارزان داشته باشید. ورق‌های سفال نیز برای پوشش سقف شیبدار استفاده می‌شود که آب‌بندی مناسبی ندارد و ممکن است شما را به دردسر بیندازد! بنابراین بهتر است در صورت انتخاب این نوع پوشش سقف شیبدار شینگل ، تدابیر لازم را اندیشیده باشید. به‌طور کلی برخی از این پوشش‌ها می‌توانند با همپوشانی یک‌دیگر عایق مناسبی باشند در حالی که برخی دیگر نیازمند ایجاد لایه عایق رطوبتی با مصالح دیگری هستند.

نحوه نصب سقف شیبدار و پوشش ها

نحوه اتصال این پوشش‌ها به سقف شیبدار شینگل متفاوت است. برخی از آن‌ها به کمک چسب‌هایی مخصوص و برخی دیگر نیز به کمک میخ بر روی سقف شیبدار قرار داده می‌شوند؛ اما نگران نباشید! چراکه در آخرین مرحله محل اتصال میخ‌ها و پیج‌ها نیز به خوبی عایق و آب‌بندی می‌شود. پروسه نه چندان پیچیده نصب سقف شیبدار را می‌توان در همین سه مرحله خلاصه کرد. بنابراین با پرداخت هزینه‌ای کمتر نسبت به دیگر مدل‌های سقف می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری نیز کار ساخت و ساز سقف خود را به پایان برسانید.


چرا استفاده از سقف‌ شیبدار شینگل اهمیت بیشتری میان پیمانکاران و حتی مالکان پیدا کرده است؟

یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت این پوشش برای سقف‌های شیبدار، سبک بودن آن است. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چه وزن بیشتری را به ساختمان خود تحمیل کنید، به فرسوده شدن سریع و همچنین آسیب پذیرتر بودن آن کمک کرده‌اید. از طرفی هرچه جرم یک ساختمان بیشتر باشد، تاثیر زمین لرزه و صدمات ناشی از آن نیز بیشتر می‌شود. از همین‌رو اغلب افراد سعی می‌کنند تا با انتخاب مصالح مناسب‌تر، عمر و دوام ساختمان خود را افزایش دهند.

بنابراین اگر به دنبال مصالحی سبک برای پوشش سقف خود هستید که پروسه نصب سقف شیبدار شینگل را نیز پیچیده نکند، انتخاب سقف شیبدار شینگل یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. شینگل یکی از متریال‌هایی است که مهندسین برای کاهش وزن تحمیلی به ساختمان پیشنهاد می‌کنند. ساختار این سقف‌ها متفاوت است؛ به عنوان مثال می‌توان به لایه سنگ ریزه، لایه سیلیکونی، لایه نوار چسبی، لایه فایبرگلاس و لایه قیری اشاره کرد. هر یک از این لایه‌ها مزایای مختص به خود را دارند که برای یک انتخاب صحیح می‌توانید با مشاوران بامپارس تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *