درباره سقف شیبدار شینگل و نصب آن

در این مطلب درباره سقف شیبدار شینگل و نصب آن بدانید و اطلاعات مفیدی را کسب نمایید . خیلی از افراد هدف از نصب سقف شیبدار و یا ویژگی هایی که سقف شیبدار باید داشته باشد را نمی دانند ، یک سقف شیبدار علاوه بر اینکه باید نمای مناسبی داشته باشد از نظر مقاومت در برابر رطوبت و برف هم باید مناسب باشد چرا که استفاده از یک پوشش غیر استاندارد باعث می شود تا

رطوبت به داخل ساختمان و دیوار ها نفوذ پیدا کند و باعث تخریب ساختمان شود یک نصب سقف شیبدار باید به گونه ایی باشد تا باعث ذوب شدن برف ها در سرمای زمستان شود و باعث نشود تا باران و برف ها با یخ زدگی بر روی بام باقی بمانند تا وقتی که به داخل لایه ها نفوذ پیدا کنند.

دلایل استفاده از شینگل

همان طور که می دانید انرژی گرمایی به دلیل سبک بودن به سمت بالا می رود و برعکس سرما به سمت پایین می آید پس کاری که در ساختمان ها و ویلاها باید صورت بگیرد استفاده از نصب شینگل است که عایق مناسبی برای گرماست می باشد ، تا گرما بیرون نرود و یا به بیانی گرما هدر نرود،

درباره سقف شیبدار شینگل و نصب آن
درباره سقف شیبدار شینگل و نصب آن

و همچنین علاوه براینکه به هدر نرفتن گرما کمک می کند کاری کند تا حرکت هوا در درون ساختمان باشد تا این گرما در ساختمان به گردش در بیاید و همچنین ساختمان هم تهویه هوای مناسبی داشته باشد این موضوع در تابستان ها هم مهم می باشد چرا که در صورتی که پوشش سقف به گونه ایی باشد که عایق باشد سرمای ساختمان و یلا هم به بیرون نخواهد رفت و همچنین

نصب سقف شینگل BTM که نوعی از پوشش ترک می باشد اشعه خورشید را منعکس می کند و آنرا جذب نمیکند .

عایق کردن نصب سقف شیبدار

یکی از دغدغه های مهم  هم اجرا کنندگان و هم کارفرمایان نصب شینگل ، مسئله عایق کردن نصب سقف شیبدار است. همانطور که در بالا توضیح داده شد درگذشته در بسیاری از مناطق از ورق های پوششی برای عایق های رطوبتی سطح شیبدار استفاده می شد.

در گذشته بیشتر عایق های بتنی یا طاق ضربی مرسوم بود . این گونه عایق و نصب سقف شیبدارها سقف را بارور کرده و به سلامت سازه آسیب جدی وارد می کند. پس از آن بیشتر از ورق های سیمانی برای آب بندی استفاده می شد. اما این دسته از عایق های علاوه بر وزن بالا ،

خاصیت عایق کنندگی و پوشانندگی مطلوب را به مشتری عرضه نمی کنند. در تقسیم بندی سقف های شیبدار از لحاظ سازه، سقف ، طرح ، نحوه شیب بندی، نوع پوشش و پوشش روی خرپا به چندین دسته تقسیم می شود.

درباره پوشش های قدیمی

پوشش های قدیمی مانند پنبه کوهی ، آردوواز ، توسکانا  از جمله پوشش هایی هستند که نسبت به باقی پوشش ها قدمت بیشتری دارند.طرفدار این دسته از پوشش های سنتی بسیار زیاد بودند و خیلی طول کشید تا پوشش های دیگر از قبیل نصب شینگل ،

نصب شینگل
نصب شینگل

جایگزین این دسته از پوشش ها شوند. ورق های آلومینیوم یا موج سینوسی یا ذوزنقه ای ورق هایی هستند که به دلیل قیمت ارزان بیشتر در کاربری سقف های صنعتی از انها استفاده می شود. شایان ذکر است که این ورق ها عایق خوبی برای نصب سقف شیبدار به شمار نمی آیند.

چرا که این دسته از عایق ها حرارت را به راحتی از خود انتقال می دهند و خاصیت عایق کنندگی ندارند. پس از آن می توان به ورق های گالوانیزه ، ورق های فولادی با روکش پلاستیک روی کار |آمده است. این دسته از پوشش بام ، اخیرا در سقف های تجاری صنعتی استفاده می شود.

زیرساز این نوع پوشش از عایق پلی استایرن اکسترود شده استفاده می شود که می تواند ترکیب خوبی را برای عایق سقف شیبدار ایجاد کند.

عواملی نظیر زیبایی یا موارد فنی ممکن است منجر شود که شما سقف شیبدار با شیب کم را برای سقف ویلا یا خانه خود انتخاب کنید.

درباره سقف شینگل آسفالت

هنگامی که سقف شینگل آسفالت در اوایل دهه 1900 محبوب شد ، آنها فقط در دو رنگ سبز یا سیاه در دسترس بودند. امروز ، اما ، شینگل آسفالت در طیف گسترده ای از رنگ های، سقف شینگل مشکی، شینگل قهوه ای، شینگل قرمز، سقف شینگل طوسی، شینگل سبز، شینگل آجری، شینگل دودی، شینگل اخرایی، سقف شینگل ذغالی، و طرح های شینگل کلاسیک، شینگل شش ضلعی، شینگل دولایه مدلو طرح رنگ های دیگر موجود است.

سقف مدرن شینگل همچنین می تواند به زیبایی تقلید از تخته سنگ ، چوب یا کاشی را انجام دهد – باعث می شود سقف ایمن تر باشد و از تعمیر و نگهداری پایین تر بدون از بین بردن سبک استفاده شود.

دو مورد از محبوب ترین سبک های سقف شیبدار شینگل 3 برگه یا همان شینگل کلاسیک و معماری هستند. شینگل سه زبانه یا همان شینگل کلاسیک به گونه ای طراحی شده است که به نظر می رسد

یک قطعه مانند سه شینگل جداگانه است و معمولاً در برابر نصب سقف کاملاً صاف قرار می گیرند. شینگل معماری ضخیم تر و یکنواخت تر از شینگل 3 برگه است تا ظاهر ابعادی بیشتری به آن اضافه کند. در حالی که شینگل 3 برگه معمولاً مقرون به صرفه است ، سقف شیبدار شینگل معماری عملکرد بهتری دارد و ماندگاری بیشتری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *