استفاده از سقف شیبدار عمومیت دارد

امروزه استفاده از سقف شیبدار عمومیت دارد و دیگر به یک منطقه یا شرایط آب و هوایی خاص اختصاص ندارد و شما می‌توانید مدل سقف شیبدار را تقریباً در تمام کشورها و شهرها و در خانه‌های مختلف با سبک طراحی متفاوت ببینید.

سقف شیبدار به سقفی گفته می‌شود که زمانی که از روبرو به آن نگاه می‌کنیم، سقف دارای زاویه‌ باشد و شیب کم یا نسبتاً زیادی داشته باشد. این مدل سقف شیروانی به شدت در حال افزایش محبوبیت خود در میان مردم است، زیرا هم کاربردی است و هم نمای بسیار زیبایی دارد.

آشنایی با انواع پوشش سقف در ساختمان به شما در انتخاب کمک خواهد کرد تا بهترین و بادوام ترین سقف شیبدار را برای خانه و ویلای خود انتخاب نمایید . سقف شیبداری که مانع نفوذ آب ، نفوذ گرما و سرما به داخل بوده و عایق رطوبتی نیز باشد .

استفاده از سقف شیبدار عمومیت دارد
استفاده از سقف شیبدار عمومیت دارد

سقف شیبدار متداول تر از همیشه

شاید هنوز در تمامی شهرها و مناطق به دیدن این مدل از سقف عادت نکرده باشیم اما نکته آن است که سقف شیبدار امروزه متداول تر از همیشه شده مردم بیش از پیش آن را انتخاب میکنند .

و قابل به ذکر است که یکی از مهم‌ترین مزایا و دلایل استفاده از سقف شیبدار این است که از سقف شیبدار می‌توان در تمام مکان‌های اداری، تجاری، مسکونی و ویلایی هم استفاده کرد. علاوه بر این با جرات می‌توان ادعا کرد که سقف شیبدار یکی از زیباترین سقف‌هایی است که می‌توان اجرا کرد و با استفاده از مصالح و طرح مناسب و زیبا نیز جذابیت و کارآیی سقف شیبدار دو برابر خواهد شد. بازسازی سقف خانه با چوب نیز بسیار زیبا و کاربردی محسوب می‌شود.

تنوع طرح از مزایای سقف های شیبدار

سقف‌های شیبدار دارای مدل‌ها و طرح‌های متنوع و متفاوتی هستند که می‌توان به راحتی هر کدام از طرح‌ها را انتخاب کرد. در هنگام طبقه‌بندی سقف‌های شیبدار از لحاظ مصالح مصرفی مورد استفاده می‌توان موارد زیر را نام برد: سقف شیبدار چوبی، سقف شیبدار سنگی، سقف شیبدار شینگل، سقف شیبدار تایل، سقف شیبدار فلزی و سقف شیبدار ترکیبی.

هر کدام از سقف‌های شیبدار ذکر شده در بالا با توجه به شرایط جوی و میزان بودجه مصرفی می‌توانند یک انتخاب خوب به حساب آیند. یکی از نکات مهم در سقف‌های هر خانه این است که نحوه رفع رطوبت سقف خانه با هر کدام از انواع سقف‌ها متفاوت است.

سقف شیبدار
سقف شیبدار

سقف ، مهمترین بخش خانه

سقف‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه به حساب می‌آیند که وظیفه پوشش و تامین آرامش و امنیت اعضای ساکن در خانه را بر عهده دارند. این تامین امنیت هم از لحاظ جانی و هم از لحاظ شرایط آب و هوایی می‌باشد. بنابراین،

باید با کسب اطلاعات کافی در این زمینه به انتخاب بهترین نوع سقف برای خانه پرداخت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اشنایی با انواع سقف‌ها و کاربرد آن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

اندازه مناسب سقف شیبدار

زمانی که یک معمار می خواهد یک سقف را طراحی کند موارد متعددی را مد نظر قرار میدهد مثلا اندازه مناسب برای سقف شیبدار و از جمله مصالح و مواد اولیه ای که در ساختن آن سازه مورد استفاده قرار می گیرد را در نظر دارد. ارتفاع و اندازه سقف تاثیر اصلی را بر روی چهره نهایی بنا می گذارد.

البته معمارها نظرات صاحبان آن بنا را در مدل ساختن یک سقف در نظر می گیرند ولی همیشه در نظر دارند که این سقف ها زمانی که کامل شوند چگونه خواهند بود و آیا از نظر زیبایی خوش آیند هستند یا خیر و این هدف فقط از طریق تجربه و استفاده از اندازه های طلایی به دست می آید. به بیان ساده تر اندازه های طلایی باعث ایجاد تعادل و بالانس در یک سازه می گردد.

این اندازه ها از زمان قدیم تا به الان از اهرام ثلاثه مصر گرفته تا تاج محل هند و … مورد استفاده قرار گرفته اند. زمانی که معمارهای ساختمان در تصمیم گیری ها دچار تردید می گردند که چه اندازه ای از سقف می تواند برای محل مورد نظر مناسب باشد به دنبال این اندازه های مرجع خواهند رفت. حتی ابعاد سقف های خانه های مدرن نیز از همین مفهموم استفاده می نمایند.

همچنین معمارها ساختن سقفهایی که شیب 45 درجه دارند را ترجیح نمی دهند زیرا که این ارتفاع با اندازه های طلایی مطابقت ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *