پوشش سقف شینگل

مشخصات سقف شیبدار شینگل خوب چیست؟

در این مقاله میخواهیم به شما توضیح دهیم که مشخصات سقف شیبدار شینگل خوب چیست؟ و باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

به طور کلی می توان گفت سقف شیبدار شینگل به سقفی گفته می شود که شیب حداقل ۱۵ درجه ای و حداکثر ۷۰ درجه ای داشته باشد. سقف شیبدار شینگل از جمله رایج ترین سقف برای پوشش بام های شیبدار در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری می باشد.

امروزه از آن به عنوان پوشش اصلی بام و پوشش نما ساختمان استفاده می شود. شینگل لایه ای از جنس قیر فرآوری شده می باشد که برای پوشش سقف شیبدار شینگل مورد استفاده قرار می گیرد. این پوشش از مشتقات نفت، سیلیس و لایه های مختلف ساخته می شود.

در تولید شینگل مواردی مانند مقاومت در برابر ضربه، وزش باد، تغییرات آب و هوایی، ایزولاسیون در برابر تغییرات دمایی و شکل گیری به فرم های دلخواه مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند. شینگل نوعی پوشش برای سقف های شیبدار است که با لایه ای از فایبر گلاس مقام می شود و رنگ پردازی سطح آن با گرانول های سنگی صورت می گیرد که این امر باعث ثبات رنگی شینگل می شود.

مشخصات سقف شیبدار شینگل خوب چیست؟
مشخصات سقف شیبدار شینگل خوب چیست؟

مزایا سقف شیبدار شینگل چیست؟

سبکی وزن شینگل
مقاوم بودن در برابر سرما ۳۰- سانتیگراد
مقاوم در برابر حرارت ۹۰ درجه سانتیگراد
سرعت نصب بالای شینگل
تنوع در طرح و رنگ شینگل
زیبایی منحصر بفرد شینگل ( سه بعدی بودن طرح )
مقاوم در برابر فشار باد ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت

آبندی دودکشها و داکتها توسط خود جنس شینگل
تعمیر سریع و آسان شینگل هنگام ضربه خوردن
مخفی بودن میخهای نصب
اورلب بودن شینگل در تمامی جهات و آب بندی ۱۰۰%
انتقال ندادن گرما به زیر سقف
دمپ کردن صدای باران هنگام بارش
کمترین پرت ممکن حدود ۳ درصد

ویژگی های سقف شیبدار شینگل

شینگل یکی از متداول‌ترین و پرمصر‌ف‌ترین پوشش‌های سقف‌های شیبدار است. پوشش سقف شیبدار شینگل، برای اولین بار حدود ۱۷ سال پیش در کشور آمریکا توسط معماران و متخصصان آمریکایی طراحی شد و سپس به مرحله تولید و اجرا رسید.شینگل آمریکایی که نظر همه را به خود جلب کرده بود در فاصله زمانی کوتاهی در کانادا نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت این پوشش در کشورهای اروپایی جای سقف های سفالی و روش‌های سنتی را گرفت، همچنین سال ۱۳۸۹ در آمریکا به بالاترین حجم فروش و استفاده نسبت به دیگر پوشش های سقف دست یافت و به عنوان برترین پوشش سقف معرفی شد.این پوشش از مشتقات نفت، سیلیس و لایه‌های گوناگون تشکیل شده است. در طراحی آن به نکاتی مانند ایزولاسیون در مقابل تغییرات دما، انعکاس نور خورشید، انعطاف‌پذیری در برابر ضربه، مقاومت در مقابل وزش بادهای شدید و شکل‌گیری به فرم‌های گوناگون سطوح شیب‌دار و دلخواه توجه ویژه شده است. به دلیل مطابقت شگفت انگیز شینگل با شرایط آب و هوایی مختلف از سال ۱۳۸۰ پای این پوشش به ایران نیز گشوده شد و به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

در این مقاله به خوبی عنوان مشخصات سقف شیبدار شینگل خوب چیست؟ را برای شما باز کردیم تا بهتر و راحتر با ویژگی های آن آشنا شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *