انواع مختلف نصب شینگل کدامند ؟

درباره انواع مختلف نصب شینگل کدامند ؟ به این نکته میرسیم که تمامي سقف هاي شيبدار از 2 بخش اصلي زيرسازي و نصب شينگل تشکيل ميشوند. نصب و راه اندازی شینگل مستر به آسانی و بسته به عرشه سقف، صاف، پیوستگی، تمیز و خشک بودن آن دارد. عرشه سقف را می توان با موادی از جنس چوب (مانند OSB، تخته سه لا، سیمان و تخته فیبر چوب، و غیره) به درستی انجام داد، یا با یک لایه سیلیس سبک در بالای عرشه بتنی.

قبل از اجراي زيرسازي مورد نياز برای نصب شینگل در ابتدا ميبايست طبق نقشه نقاط ستوني ، محل اصلي خرپاها و درصد شيب مورد نياز مورد محاسبه قرار گيرد.

با توجه به متراژ سطح پروژه و سمت شيب آن ميتوان نقاط ستوني را جهت اجراي خرپاها مشخص نمود . با در نظر گرفتن مصالح مورد استفاده در قسمت زيرسازي حداکثر فاصله نقاط ستون خرپايي ميتواند تا 3.8 متر فاصله داشته باشد ( در صورت بکارگيري پروفيل هاي 40 * 80 به صورت طولي)

انواع مختلف نصب شینگل کدامند ؟
انواع مختلف نصب شینگل کدامند ؟

نصب شینگل با میخ :

در نصب شینگل با استفاده از میخهای با سر بزرگ برای سقف ( با روکش روی یا گالوانیزه) پایداری بالا، با طول مناسب برای ضخامت و نوع عرشه سقف.4 عدد میخ را در هر شیت MASTER اعمال کنید دقیقا همانطور که در تصویر 4 نشان داده شده است. اطمینان حاصل کنید که میخ در زیرچشمه قیری شیت بعدی قرار گیرد. توجه: برای دامنه هایی که بیش از 160٪ (60 درجه) هستند، 6 عدد میخ بر روی هر شیت بکار می روند و تعداد میخها در موقعیت دوم و سوم از سمت چپ همانند شکل 5 نشان داده شده است.

فریم کشی در نصب شینگل:

در نصب شينگل حداقل شيب مورد نياز جهت آب بندي مناسب در کنار زيبايي ميبايست 35% برابر 32 درجه ميباشد. پس از جا گذاري و قرار دادن ستون ها و خرپا ها نوبت به اجراي فريم کشي فلزي ميرسد.

در اين مرحله با در نظر گرفتن متراژ طولي و عرضي پروژه ميتوان از پروفيل هاي 30 * 60 با فواصل 70 الي 80 سانتي متر استفاده نمود. بايد دقت نمود که افزايش اين فاصله تا حدي بستگي به سازه دارد که ميتوان آن را تغيير داد ولي بايد در نظر داشت افزايش بيش از حد آن باعث ايجاد موج و کاهش استقامت ايستايي سطح سازه ميشود.البته در مواردي ميتوان اين فواصل را تا 1 متر افزايش داد، مانند : کنسول هاي پيشاني ، کاورينگ ها و ….

 اجرای چوب کشی در نصب شینگل :

در مرحله بعد نوبت به نصب چوب هاي 4 تراش ميرسد. در اين مرحله چوب هاي 4 تراش را به صورت افقي و با فواصل 50 سانتي متر از يکديگر با استفاده از پيچ هاي سرمته به فريم فلزي نصب ميکنيم . در چيدمان اين چوب ها بايد طول تخته هاي osb را در نظر داشت تا نصبت به آن تعداد شاخه هاي مورد نظر در يک پانل OSB بدست آيد که معمولا طبق متراژ تخته هاي رايج ( 1.22cm * 2.44cm ) ميتوان اين شاخه ها را با فاصله هاي 40 الي 50 سانتي متردر نظر گرفت تا تمام زير سطح تخته OSB و لبه ها پوشيده شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *