انواع شینگل در عرصه تولیدات

بعضی از انواع شینگل در عرصه تولیدات ، نسبت به بقیه ارجحیت دارند و برخی دیگر از نظر هزینه نصب و دشواری نصب متفاوت می باشند.

موارد دیگری که در انتخاب انواع شینگل و سقف می تواند موثر باشد بهینه بودن از نظر انرژی و دوام این سقف ها می باشد که در اولویت هر یک از صاحبان خانه و مصرف کنندگان پوشش بام وجود دارد.

یکی از مهمترین عوامل نیز تهیه مصالح سقف شیبدار از نماینده رسمی و اصلی آن خدمات در ایران و شناسنامه دار بودن مصالح ارائه شده می باشد.

انواع شینگل

  1. شینگل آسفالتی
  2. شینگل فایبرگلس
  3. شینگل سفالی
  4. تایل متالی
  5. تایل چوبی
  6. تایل سنگی

یکی از بارزترین خصوصیات انواع شینگل که آن را از سایر سقف ها متمایز می کند و باعث می شود که به عنوان یک سقف شیک و لوکس از آن صحبت شود، داشتن تنوع رنگی در همه طرح های شینگل می باشد.

در رنگبندی های انواع شینگل توجه ویژه ای به زیبا شناختی آن برای زیبا سازی سقف های ساختمان ها و ویلا ها شده است. این رنگبندی را میتوانید در ادامه مطلب ببینید.

انواع شینگل در عرصه تولیدات ، نوعی پوشش برای سقفهای شیبدار است ، از اینرو سقف های شیبدار شینگل یکی از رایج ترین سقف ها برای پوشش شیروانی ها در انواع ساختمان ها مانند ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و …. می باشند.

درباره تاریخچه سقف شینگل :

این محصول یک اختراع آمریکایی است و نخستین بار در سال 1902 مورد استفاده قرار گرفت. 

انواع شینگل های سقف از جنس های مختلفی که در قیمت، وزن، مقاومت، رنگ و نوع متفاوت هستند تشکیل شده اند، مانند: چوب، سنگ، فلز، پلاستیک و مصالح کامپوزیت مانند فایبر سمنت و شینگل آسفالت.

تایل های پوشش سقف و از جنس سرامیک که هنوز به عنوان مصالحغالب پوشش سقف در اروپا و بخش هایی از آسیا مورد استفاده قرار می گیرد، تحت عنوان تایل شناخته می شوند، نه شینگل.

انواع شینگل های سقف ممکن است در مقایسه با شینگل های دیواری زورتر دچار آسیب شده و نیاز به تعویض داشته باشند. این مصالح در ایالات متحده بسیار رایج است.

انواع شینگل در عرصه تولیدات
انواع شینگل در عرصه تولیدات

شینگل سقف، تقریبا همیشه در معرض دید بوده و بخش بسیار مهمی از زیبایی یک ساختمان را در الگو، بافت و رنگ در بر می گیرد. شینگل سقف همانند سایر مصالح کاربردی در یک بنا بایستی به صورت بومی در دسترس باشد.

نوع شینگل قبل از ساخت و ساز بایستی در نظر گرفته شود، چرا که این مصالح بر روی کیفیت عایق صدا بودن سقف شیبدار و روش ساخت و ساز تاثیر می گذارد.

تمامی شینگل ها از پایین لبه بام به سمت بالا نصب می شوند. بر روی لبه بام از شینگل های استارتر استفاده می شود و لبه تایل ها قدری همپوشانی دارند تا از نشتی جلوگیری شود.

بسیاری از شینگل ها بر روی یک پوشش اولیه که روی سقف را پوشانده است، مانند آسفالت یا نمد قرار می گیرند تا از نشتی حاصل از بارش باران و برف در آب و هوای سرد جلوگیری شود.

شینگل غیرقابل احتراق :

بعضی از شینگل های سقف غیر قابل احتراق می باشند یا از رتبه بندی حریق بهتری به نسبت سایر شینگل ها برخوردار هستند. این ویژگی، کاربری شینگل را تحت تاثیر قرار می دهد.

برخی از استانداردهایی که برای برخی ساختمان ها تعریف می شود اجازه استفاده از شینگل با رتبه بندی کمتر از کلاس A را نمی دهد.

با توجه به خطرات آتش سوزی، شینگل های چوبی و شینگل های آسفالت بر پایه مصالح ارگانیک به نسبت شینگل های بر پایه فایبرگلاس از محبوبیت کمتری برخوردارند.

هیچ یک از شینگل ها ضد آب نیستند، لذا  شینگل بر روی سقف هایی نصب می شود که شیب کافی داشته باشند تا آب را به داخل گاتر هدایت کند.

بنابراین حداقل شیب سقف 4:12، بدون استفاده از پوشش های زیرین اضافی در نظر گرفته شود. گفتنی است هیچ تفاوتی بین شینگل سقف و تایل سقف وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *