پوشش سقف شینگل

 

 

 

 

 

 

در بین انواع پوشش سقف شینگل ، یکی از متداول ترین سقف های شینگل برای استفاده عموم ، شینگل ایرانی نمونه می باشد که با وجود ویژگی های مثبت زیادی که دارد جز بهترین گزینه ها برای استفاده در سقف است.

این سقف در ابعاد مختلف ارائه می شود و ابعاد سقف شینگل ایرانی بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود.

آیا تا به حال به پوشش های رنگی سقف ویلاهای شیروانی شمال کشور دقت کرده اید؟ پوشش هایی لایه لایه که بر روی هم سوار شده اند، باد و باران و نور خورشید را تحمل می کنند تا شما آسایش داشته باشید.

نام این نوع از پوشش ها شینگل (roof shingle)است که در چند دهه اخیر مورد استفاده روز افزون قرار گرفته است.

در ادامه با ما باشید تا از مزایای استفاده از این پوشش سقفی آگاه شوید.

پوشش سقف شینگل
پوشش سقف شینگل

این سقف آمریکایی که در ایران هم ساخته شد نظر افراد بسیاری را در آمریکا به خود جلب کرده بود در زمانی کوتاه و به صورت گسترده در کشور کانادا مورد استفاده قرار گرفت. این پوشش توانایی این را داشت که جای سقف های سنتی و سفالی در کشورهای اروپایی را بگیرد.

این پوشش سقف شینگل که یک سقف شیبدار است با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار بوده و به صورت همه گیر توسط تمام کشورها مورد استقبال قرار گرفت که ایران نیز یکی از آنها می باشد. این پوشش سقفی از سال 1380 در کشور ایران با نام شینگل ایرانی مورد استفاده قرار گرفت.

این نوع سقف لایه لایه می باشد به طوری که لایه بالایی بر روی لایه

پایینی سوار می شود و امکان نفوذ آب را به صفر می رساند.

استفاده از این سطح شیبدار برای مناطق بارانی بسیار توصیه می شود.

تاریخچه سقف شینگل در ایران

این پوشش توانایی رقابت با سقف های سنتی و سفالی در کشورهای اروپایی را دارد.

این سقف شیبدار سازگاری بسیاری با شرایط آب و هوایی مختلف دارد و به شکل کلی توسط تمامی کشورها مورد استقبال قرار گرفته است.

ایران یکی از اولین استقبال کننده ها از این سقف شیبداربود.

این نوع پوشش سقفی از حدود سال 1380 در کشورمان مورد استفاده قرار گرفت و رفته رفته طراحان و معماران ایرانی دریافتند که شینگل چیست.

در ابتدا شینگل در دو نوع که به آنها اصطلاحا  تک لایه و دو لایه گفته می شد از طریق کشور های کانادا، بلژیک و سپس از ترکیه وارد ایران می شد و مورد توجه طراحان ایرانی قرار گرفت.

برای اولین بار در سال 1398 متخصصان ایرانی موفق به تولید شینگل شدند.

هم اینک این پوشش سقف شیبدار به شکل تک لایه در طرح های زیر موجود می باشد:

  • لانه زنبوری و یا شش ضلعی
  • طرح آجری
  • گوتیک نامنظم

که این طرح ها در کیفیت های ساده و نیز پلیمری تولید می شوند.

هم اکنون میتوان اظهار داشت که شینگل ایرانی از نظر کیفیت محصول با شینگل های خارجی بسیار برابر است و قیمت مناسب و ظاهر خوشایند این محصول باعث شده است که معماران و مهندسین طراحی ساختمان نگاه ویژه ای به آن داشته باشند.

 

مواد تشکیل دهنده شینگل ایرانی

پوشش سقف شیبدار شینگل ایرانی از سیلیس، مشتقات نفت و لایه های مختلف تشکیل شده است. به طور کلی این سقف از ماده فایبرگلاس اشباع شده

توسط نوعی از قیر با کیفیت بالا به عنوان پایداری

دهنده تشکیل می شود و سپس با دانه های معدنی در

رنگ های گوناگونی پوشانده می شود. در ادامه توضیحی

تفصیلی در مورد هر لایه خواهیم داد. لایه های اصلی تشکیل دهنده شینگل عبارت از:

تقویت کننده / آسفالت / و پوشش گرانول شینگل

انواع شینگل
انواع شینگل

انواع شینگل :

این سطوح سقفی شیبدار در انواع متفاوتی تولید می شوند که در

قیمت های متفاوتی ارائه می شود. در حالت کلی این سقف ها

به دو نوع تک لایه و یا دو لایه تقسیم می شود که به دو صورت پشت چسبدار و یا ساده تولید می شوند.

شینگل ها در طرح های متفاوتی تولید می شوند که عبارت اند از: کلاسیک، هلالی، نامنظم و لانه زنبوری.

بررسی برخی از انواع شینگل ها :

شینگل هلالی

این نوع شینگل به شینگل پولکی معروف است و نسبت به باقی انواع شینگل خواهان کمتری در بازار دارد. زیرا این نوع شینگل ها ، در طرح های مدرن سقف شینگل،  کمتر به کار می رود.

شینگل لانه زنبوری

این نوع شینگل که یکی دیگر از انواع شینگل میباشد ، از زیباترین طرح های شینگل می باشد با طراحی جذاب و مدرن یک پوشش بام زیبا برای سقف شیبدار به شمار می آید . در نصب این طرح شینگل ابتدا یکی از ورق ها به صورت برعکس نصب شده و سپس باقی تایل ها روی یکدیگر نصب می شوند. زیبایی این طرح از شینگل بر روی سقف شیبدار شینگل بسیار زیاد است و دربرخی زوایا امکان نمای سه بعدی را به سقف شینگل می دهد . همانطور که در عکس زیر موجود است، این طرح در ابعاد 1 متر طول و 33 سانت عرض آن می باشد.

شینگل آجری

این گونه شینگل ها ، که دارای نظم خاصی هستند و به ترتیب در کنار یکدیگر قرار گرفته اند ، از نظر معماری فضا را بزرگتر نشان داده ودر ابعاد بالا می تواند شکل زیبایی به کار دهند . طول این نوع شینگل همانند شینگل زنبوری یک متر می باشد و دقیقا پوشش یک متری به کار می دهد.

شینگل یک انتخاب ایده آل برای خانه هایی با سقف های شیبدار است. چیدمان به صورت تصادفی شینگل خط سایه ای ایجاد میکند که عمق و ابعاد شگفت انگیزی از سقف با پوشش سنگ طبیعی فراهم می کند.

سقف شیبدار
سقف شیبدار

انواع سقف شیروانی شیبدار و شینگل

عوامل آب هوایی و زیست محیطی در انتخاب نوع سقف و پوشش برای ساختمان تاثیر بسزایی دارند. سقف شیروانی و شیبدار برخلاف سقف مسطح برای منازلی با طراحی‌های خاص و مسکونی در مناطق مختلف کاربرد دارد. انواع سقف شینگل به دلیل تنوع بالا، راحتی نصب و همین طور زیبایی و طراحی خاصشان کاربرد گسترده‌ای دارند.

نوع متریال سقف شیروانی به کار رفته در انواع پوشش سقف شینگل و سقف شیروانی در ارزش و هزینه نصب و ساخت شقف شیروانی تاثیر مستقیم دارند. بنابراین لیست قیمت سقف شیروانی با توجه به این موارد جمع آوری و ارائه می‌شود. در این مطلب به بررسی کامل کاربرد انواع سقف شیبدار در ساختمان برای آشنایی شما پرداخته شده است.

دلایل استفاده از سقف شیروانی در ساختمان

برای ساخت سقف ساختمان‌های مسکونی و تجاری در مناطقی با آب و هوای بارانی بیشتر از انواع سقف شیروانی استفاده می‌شود. دلیل این کاربرد جلوگیری از جمع شدن آب باران در سقف منازل و آسیب رسیدن به مصالح مورد استفاده در آن است. سبک‌ها و انواع سقف شینگل و شیروانی برای منازل مسکونی و تجاری با ویژگی‌های منحصر بفرد در بخش بعدی قابل معرفی می‌باشند.

نصب سریع و بدون دردسر و همین طور ارزش اقتصادی این سقف شیبدار به دلیل ماندگاری بالا از دیگر موارد پر طرفدار بودن نصب این سبک سقف شیروانی بر روی ساختمان است. سقف شیبدار شینگل با جنس آسفالت و طول عمر بالا برای هر آب و هوایی مناسب بوده و در هر منطقه جغرافیایی کاربرد دارد. از دیگر مزایای سقف شیبدار شینگل سهولت و سرعت اجرا ،سبکی سقف بوده اشاره داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *