انواع سقف شیبدار شیروانی

انواع سقف شیبدار شیروانی را میتوان اینگونه نام برد : سقف شیروانی نامتقارن ، سقف مسطح شیبدار ، سقف چهاربر، سقف هرمی . همانطور که در مقاله انتخاب سقف مناسب توضیح داده شد،

در انتخاب سقف صاف و شیب دار عواملی وجود دارند که می تواند تصمیم گیری در این ارتباط را تحت تاثیر قرار دهند از جمله: آب و هوا، میزان بودجه، علایق شخصی، بناهای اطراف سازه و … . در این عصر ساختن خانه ها با سقف های صاف ارزان تر است

در حالی که سقف شیبدار مزایای بسیار متفاوتی را به صاحبان خود ارائه می دهد که این مزایا به مرور زمان بیشتر هم می گردد.

انواع سقف شیبدار

درباره انواع سقف شیبدار شیروانی ، از لحالظ فنی به سقفی هایی گفته میشود که مابین ۱۴ تا ۷۳ درجه شیب داشته و همچنین دیده شده که این شیب در بعضی بام ها بین ۳۵ تا ۵۰ درجه هست. سقف شیبدار به دسته های متعدد و با در نظر گرفتن نوع شیب و نوع پوشش تقسیم بندی میشوند :

دسته اول سقف های شیبداری که از عایق حرارتی در آن ها استفاده نمیشود و به آنها سقف شیبدار سرد میگویند.

انواع سقف شیبدار شیروانی
انواع سقف شیبدار شیروانی

دسته دوم دقیقا برعکس دسته اول هست و در آن ها عایق حرارتی استفاده میشود و به آن ها سقف های شیبدار گرم میگویند;در معماری های مدرن سعی بر این شده که سقف شیبدار بگونه ای ساخته شود که در مصرف انرژی صرفه جویی شود و حافظ محیط زیست باشد.

استفاده از سقف شیبدار جدید علاوه بر اینکه ظاهر خانه شما مدرن تر وزیبا تر میکند میتواند موجب ذخیره سازی انرژی خورشیدی و گرمایشی شود.

طراحی این نوع سقف شیبدار به دوصورت هست سقف مخصوص مناطق گرم و مناطق سرد

مناطق گرم:این نوع سقف ها طوری اجرا میشوند که در نور خورشید را بازتاب دهند و گرمای کمتری را جذب کنند و برای استفاده از این خاصیت باید از رنگ های خاص استفاده شود.

مناطق سرد: در این مناطق برعکس مناطق گرم میبایست در سقف های شیبدار از پنل خورشیدی استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *