زیبایی خانه یکی از فاکتورهای مهم در طراحی ساختمان تلقی می‌شود و تاثیر بسیار زیادی از لحاظ روانی بر روی ساکنین آن خانه دارد. این فاکتور مهم در سقف ساختمان خانه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد . طراحی سقف شیبدار  خانه حائز اهمیت است. طراحی سقف شیبدار هم مانند سایر سطوح داخلی خانه مانند دیوار‌ها و کف از اهمیت بالایی برخوردار است . با آنکه تاریخچه استفاده سقف شیبدار خیلی قدیمی است . اما همیشه جزو موضوعات جذاب در معماری بوده است.

در این میان طرح سقف شیبدار به عنوان یک نوع پوشش سقف خانه بسیار پرطرفدار است .  باعث به وجود آوردن فضایی دل‌نشین و جذاب در طراحی سقف خانه یا ویلای شما می‌شود.

 بنابراین استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های جذاب برای طراحی سقف شیبدار اهمیت زیادی دارد.

 

اجرای سقف شیروانی ، اجرای سقف شینگل شیروانی ، سقف شینگل شیروانی ،سقف شینگل

سقف شینگل آسفالت چیست؟

شینگل آسفالت نوعی شینگل دیواری یا سقفی است که از آسفالت برای ضد آب بودن آن  استفاده میشود، این یکی از پرکاربردترین پوشش های سقف در تمام نقاط ایران است زیرا هزینه آن  نسبتاً ارزان است و نصب آن هم نسبتاً ساده است

سقف شینگل آسفالت ، سقف شینگل ، سقف شینگل لواسان

انواع مختلف سقف شینگل

سه دسته عمده از محصولات شینگل بام آسفالت در دسترس است که امروزه وجود دارد: شینگل نواری یا شینگل رولی، شینگل دولایه و شینگل تک لایه، درک تفاوت بین هر نوع شینگل بام برای انتخاب محصول مناسب برای خانه مهم است.

 

* یادداشتی در مورد اصطلاحات: شینگل های آسفالت نیز به عنوان و ترکیب شینگل (یا شینگل ترکیبی) شناخته می شوند. اینها اصطلاحات کلی برای همان چیز هستند. اصطلاح “ترکیب” به این دلیل استفاده می شود که شینگل یک محصول ترکیبی است که از دو تشک فایبرگلاس یا سلولز ، آسفالت و گرانول های معدنی ساخته شده است. این مورد با تایل سنگ ریزه، سفال، اردواز ورق و دیگر محصولات که از مواد شینگل ساخته نشده اند متفاوت است

سقف شینگل لواسان ، سقف شینگل
اجرای سقف شینگل لواسان ، سقف شینگل لواسان ، سقف شینگل

درباره بام شینگل چه باید دانست ؟

برای کسانی که تعجب می کنند ، “سقف شینگل چیست؟” این پاسخ ساده است: این یک نصب سقف است که با شینگل پوشانده شده است. شینگل قطعات مسطح ، شینگل آجری، شینگل مستطیلی، شینگل شش ضلعی، شینگل حلالی و شینگل رولی آسفالتی میباشد و با  کامپوزیت سفال تایل سنگ ریزه یا سایر مواد بام هستند فرق دارد . آنها از پایه سقف به بالا اعمال می شوند و اغلب برای ایجاد پوشش کامل همپوشانی دارند.اما سقف شینگل خیلی بیشتر از این تعریف اساسی است. در زیر در مورد ساخت و مزایای این ماده بام معمول اطلاعات بیشتری کسب کنید.

1. شینگل رنگها و بافتهای مختلفی دارد.

هنگامی که شینگل آسفالت در اوایل دهه 1900 محبوب شد ، آنها فقط در دو رنگ سبز یا سیاه در دسترس بودند. امروز ، اما ، شینگل آسفالت در طیف گسترده ای از رنگ های، شینگل مشکی، شینگل قهوه ای، شینگل قرمز، شینگل طوسی، شینگل سبز، شینگل آجری، شینگل دودی، شینگل اخرایی، شینگل ذغالی، و طرح های شینگل کلاسیک، شینگل شش ضلعی، شینگل دولایه مدلو طرح رنگ های دیگر  موجود است. سقف مدرن شینگل همچنین می تواند به زیبایی تقلید از تخته سنگ ، چوب یا کاشی را انجام دهد – باعث می شود سقف ایمن تر باشد و از تعمیر و نگهداری پایین تر بدون از بین بردن سبک استفاده شود.

2. دو نوع عمده شینگل آسفالت وجود دارد.

دو مورد از محبوب ترین سبک های شینگل 3 برگه یا همان شینگل کلاسیک و معماری هستند. شینگل سه زبانه یا همان شینگل کلاسیک به گونه ای طراحی شده است که به نظر می رسد یک قطعه مانند سه شینگل جداگانه است و معمولاً در برابر نصب سقف کاملاً صاف قرار می گیرند. شینگل معماری ضخیم تر و یکنواخت تر از شینگل 3 برگه است تا ظاهر ابعادی بیشتری به آن اضافه کند. در حالی که شینگل 3 برگه معمولاً مقرون به صرفه است ، شینگل معماری عملکرد بهتری دارد و ماندگاری بیشتری دارد.

سقف شینگل ، اجرای سقف شینگل لواسان

آیا شینگل 50 ساله آسفالت وجود دارد؟

تقریباً هر شینگل موجود در بازار با ضمانت محدود ارائه می شود. با این حال ، شینگل بین 30 الی  50 سال تضمین های بیشتری را ارائه می دهد. بدون توجه به نقص یا مسئله ای که ایجاد می شود ، یک شینگل  حداقل 30 سال برای مدت زمان مورد استفاده توسط تولید کننده پوشش داده می شود

سقف شینگل آسفالت ، سقف شینگل

آیا  شینگل آسفالتی خوب است؟

قیمت شینگل آسفالتی مطمئناً کمتر از تایل های سنگ ریزه نیست. با این حال ، گرانی تر بودن مواد بام مزایای خاصی دارند. به عنوان مثال ، شینگل آسفالت از نظر ظاهر و دوام می تواند با تایل سنگ ریزه، ورق، سفال و دیگر موارد سقف شیبدار رقابت کند. … با این وجود ، شینگل آسفالتی به دلیل قیمت مناسب نسبت به محصولات دیگر محبوب ترین انتخاب سقف هستند.

سقف شینگل آسفالت