اجرای سقف شینگل تخصصی

اجرای سقف شینگل تخصصی

موفقیت در اجرای سقف شینگل تخصصی مستلزم رعایت اصول فنی استاندارد اجرا ، توسط پرسنل نصب میباشد. اگر آنها جزئیات اجرای سقف را به درستی رعایت نکنند درپایان نصب تاثیر آن نتیجه خوبی نخواهد داشت. حتی گرانترین و بهترین متریال های سقفی اگر صحیح و طبق استاندارد نصب نشوند نمیتوانند سقف خوبی در پایان کار ارایه دهند.

مهمترین نکته در اجرای سقف شینگل این است که کوچکترین و جزئیترین اشتباهات نصب میتواند باعث نشت آب در سقف شود. این درست است که سقف ها قابل تعمیر میباشند و با تعمیر میتوان طول عمر سقف را افزایش داد ولی تعمیرات شاید به اندازه نصب سقف جدید هزینه بردار باشند!

اجرای سقف شینگل تخصصی
اجرای سقف شینگل تخصصی

نحوه اجرای سقف شینگل :

همانطور که اطلاع دارید یکی از اجزای اساسی هر بنایی, سقف شیروانی آن می باشد که با توجه به شرایط آب و هوایی که آن بنا در آن قرار دارد نوع سقف و طراحی آن تغییر پیدا می کند. از این رو سقف ها دارای انواع متعددی می باشند، که همانطور که می دانید شامل : سقف های صاف ، سقف های گنبدی شکل و سقف های شیب دار می باشند که امروزه پر استفاده ترین نوع سقف ها در هر منطقه ای سقف های شیب دار شیروانی است که با توجه به داشتن نوع سرد و گرم به راحتی در هر محیطی با هر نوع آب و هوایی چه آب و هوای گرم و چه آب و هوای سرد قابل استفاده می باشد.

اشتباهات رایج هنگام اجرای سقف شینگل

نصب اشتباه استارتر استریپ ( یا عدم نصب آن به هر دلیلی) باعت بروز مشکلات عدیده ای خواهد شد. نصب استارتر استریپ در اولین ردیف مشرف به آبچکان ها میتواند ریسک نفوذ آب از این اضلاع را به حداقل برساند، علاوه بر آن باعث زیبایی سقف هم خواهد شد.

اگر شما به هر دلیلی استارتر استریپ را نصب نکرده اید ، سعی کنید با لغزاندن استارتر به زیر اولین ردیف شینگل این مشکل را مرتفع کنید. این استارتر جدید باید توسط میخ نصب شده و با ماستیک قیری نیز چسبانده شود.
شینگل ها و استارتر ها در گوشه ها حتما باید با چسب چسبانده و در مقابل وزش باد شدید محافظت گردند.

در لبه ها ، شینگل باید 6 تا 10 میلیمتر بیرون زدگی داشته باشد. بیرون زدگی بیشتر ممکن است باعث بلند شدن شینگل در باد شدید از روی سقف شده و کمتر از این مقدار ، باعث نفوذ آب به ساختار زیرین سقف شود.

استفاده از آبچکان در جهت ریزش آب در آبرو ، باعث محافظت از لبه های چوبی زیر کار مقابل ریزش قطرات آب میگردد و همیشه شینگل را در لبه ها ، توسط چسب شینگل به فلاشینگ فلزی بچسبانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *